lördag, februari 05, 2011

Flytt-Trötta...

Knasigt ord det blev i rubriken! Men hur tokigt skulle det inte sett ut att skriva flyttrötta ;) Kunde kanske i stället funderat ut en bättre rubrik men se det är jag alldeles för trött för. Gäsp. Vi har haft en lång, intensiv och fantastiskt rolig dag. Jag kände mig verkligen tokladdad när jag vaknade i morse och har sen gått på helvarv tills klockan slog exakt åtta och vi damp ner i soffan framför Melodifestivalen!

Nu bor kära S & P med sina tre små inte längre här :( Men oj, så FINT deras nya hem är! Det kändes både bra och kul att få hjälpa till lite grann i dag. Många lådor har blivit uppackade och jag känner lättnad för deras skull över att de äntligen är på plats. Att under flera månader nu levt med en flytt framför sig och på slutet med kartonger överallt - tillsammans med tre små barn - det måste ha varit en utmaning. Nu är dock målet nått och om jag känner dem rätt har de inte gett upp ännu... En helt otroligt välorganiserad flytt var det där post-it-lappar på väggar och golv tillsammans med välmärkta kartonger, möbler och lampor gjorde att allt hamnade rätt med en gång. Smart och tidseffektivt!

Någon mer än vi som förresten tyckte att Melodifestivalen var ganska gäspig eller berodde det bara på vår trötthet? Danny var bäst tyckte vi enhälligt men sen tyckte mina öron även om killen som var klädd som Karlsson på taket och han gick inte ens vidare i första gallringen...? Medan de-där-vad-de-nu-hette gick direkt till Globen? Jag måste ha missat något där känns det som :)

Nej, dags att sova! Hoppas på en PIGG och skön söndag i morgon!

2 kommentarer:

SandraS sa...

Fina Anna! Men hallå där - hjälpte till lite grann... oj oj oj, MYCKET grann =)Både du och Erik. Allt från körande, bärande, uppackande, idébollande och sätta upp saker -fix. Jag sa till en ny grännabo-vän under flytten att det kändes så gott att ha sin Anna som pysslade och packde upp, tryggt och underbart. Så värdefullt!!! Du vet ju hur viktigt detta var att få dela! TACK! Ses SNART igen!

Anonym sa...

Ja, vår familj är helt med i ditt tyckande av melodifestivalen.
Danny "var hur bra som helst" enligt Simon, och "Karlsson på taket" var ju toppen. Resten... Nja...

Sköt om er!
Kramar
Viktoria