lördag, februari 26, 2011

Helg med guldkant

För två veckor sedan satt vi i detta nu på ett fik och glufsade i oss en massa glass så att vi skulle vara energipåfyllda till det stundande bubbelpoolsdoppet på hotellet.


Äntligen är alla bilder från vår Göteborgstripp genomgångna och jag kan bara konstatera att kameran är en väldigt god vän. Den senaste timmen har jag återupplevt våra tre dagar i den blåsiga och iskalla storstaden och trots kylan är det med varmt hjärta jag minns...

Vi har en väl inarbetad Götborgsrutin efter flera års vintertripper dit och eftersom de alltid är så roliga körde vi även i år på ungefär samma koncept som vanligt. Jag får min fredagsförmiddag på Haga där jag fullkomligt frossar i härliga mönster och färger av favoritmärket Villervalla. Det var inte så vårpåfyllt ännu så det blev lite reaplagg till pojkarna och en ny jeanskjol till Vilma. Däremot visade den pratglada expediten mig pärmen med alla vår- och sommarnyheter som ännu inte finns på hemsidan och jag kan lova att där fanns fina såväl ränder som stjärnor som istället kommer klickas hem senare i vår...

Höjdpunkten på hela helgen var hotellet. Det är det barnen pratar om nu efteråt även om Universeum detta år kanske var det bästa. Kul när de är små men ännu roligare ju äldre de blir helt klart. Att rida på den stora hästen var nog helgens största skratt. Vilma fnissade så det bubblade oavbrutet medan storebror där bak klamrade sig hårt fast runt lillasyster (!) som viftade helt galet med tömmarna. Ibland blir man lite förvånad över vem som är mest rädd för saker :)

Alvin, han sprang som en liten duracellkanin runt, runt, runt i lekhörnan för de minsta och undrar någon varför mamman inte är med på någon bild så är svaret att hon troligtvis aldrig hann fastna såsom hon sprang efter lillebror. Lite lugnare blev det i den för oss nya Rikskrimdelen. Filip tyckte det var väldigt spännande att kolla sko-och fingeravtryck, prata in meddelanden och lyssna på sin egen förställda röst. Polisbilen var som alltid en höjdare och det här året var det Alvin som var hetast på knapparna och ratten.

Men tillbaka till hotellet. Ett stort och superfräscht rum förgyllde verkligen våra dagar. Sängarna var mycket hoppvänliga, ett stort skrivbord blev snabbt fyllt av allt smålego Filip släpat med sig och de långa korridorerna var ju hur kul som helst att springa i för 18 månader gamla små ben :) Fantastiskt god frukost, bra mat på kvällen och så en mysig bubbelpool att värma sig i allra längst upp på toppen. Vilma uppskattade dock inte denna pool lika mycket som resten av familjen. Hon blev livrädd för de dånande bubblorna och klamrade sig fast vid mig så jag riktigt kände hur bikinin smet åt både höger och vänster. Gulp. Men vad gör man inte för de små.



Vi åt gott, vi skrattade mycket, vi myste så gott som varenda sekund, vi tittade påen urkass Melodifestival från staden vi befann oss i, vi shoppade loss lite grann såsom man faktiskt får göra när man är i väg och vi avslutade med ett Ikeabesök vilket vi ändå hade behövt göra snart. Då barnen på söndagen vaknade trötta passade det ganska bra med en lugn förmiddag nerstoppade i dubbelvagn och kundvagn och Erik och jag hamnade i värsta idésprutarläget med tre lugna barn och ett för oss nytt Ikea med andra miljöer än de vi är vana att se.

På vägen hem frågade Vilma när vi skulle ”bo på otell” nästa gång och det undrar vi med? Snart, hoppas vi då det ju ÄR så otroligt mysigt och avkopplande att bara vara för ett par dagar. Släppa alla måsten och vara med precis i stunden och njuta varje minut. Även om man inte kommer hem utvilad rent bokstavligt talat så är man utvilad i själen vilket är nog så viktigt, och fylld till bredden med fina upplevelser att plocka fram ur minnet medan snön smälter och vi längtar efter vår...

4 kommentarer:

anna e sa...

Ååå vad kul att få se bilder från er lilla tripp :) Ser ju hur mysigt ut som helst!!!!
Här har vi kalasat trots liten förkyld C, som bara gav mamman 3 timmar sömn inatt så det blir nog tidigt sänggående idag..

Kram
vi syns!!

Anonym sa...

Vilka fina bilder!!
Kul att se hur ni har haft det i Göteborg!! Kan tänka mig att det bara blir roligare och roligare ju äldre de blir!!!! =)

Stor kram till Er alla!!!

Emelie sa...

Det var jag ;)

SandraS sa...

Mysigt att se och läsa!!!