torsdag, februari 17, 2011

Kudden

Får jag lov att presentera - kudden! Vilken kudde undrar ni såklart, jo kudden jag sett framför mig i mitt huvud i flera år och nu äntligen hittat att köpa = lycka för mig! Jag är nämligen expert på att hitta saker jag gärna hade velat köpa OM...

OM den där klänningen funnits i en annan färg. OM den där ljuslyktan inte haft den där detaljen. OM det där tyget inte hade haft så mycket av en färg i sig i stället för en annan. Om, om, om. Ja, ni förstår. Jag skapar mina egna önskemål i huvudet men hittar dem, inte helt oväntat, sällan. En rund, vit kudde har jag i alla fall velat ha i vår Lamino länge och jag har vetat precis hur den ska se ut men inte funnit den rätta.

Nu finns den rätta på plats. Precis så som jag tänkt den! Finns att köpa på Hemtex för 199 kronor (tillsammans med en mängd andra fina kuddar som de hade fått in).

Alldeles strax ska jag krypa till kojs ovanligt tidigt. Erik snarkar redan här bredvid mig i soffan, helt befogat efter en natts jobb i natt och sedan en helt vanlig arbetsdag i dag. Uppifrån hörs då och då yra mummelljud från liten Alvin som i kväll fått hög feber. Stackars liten... Jag misstänker att det är biverkningar av 18-månaderssprutan som han fick för en dryg vecka sedan. De symtomen kommer ju först efter 7-12 dagar och det stämmer ganska exakt då han fick den för 9 dagar sedan.

I morgon är det fredag och jag tycker det brukar dofta helg så snart man vaknar denna lediga dag!

1 kommentar:

Viktoria sa...

Härligt!
Vad skönt. Tycker ofta jag har problem att komma ihåg allt som står på listan i huvudet, missar det ofta när man rusar runt på stan, och kommer förstås ihåg när man kommit hem igen, och nästa gång man rusar runt på stan så har de tagit slut... Det stora problemet är ju förstås att jag aldrig prioriterar stan-rusningen... Jag gratulerar till det fina fyndet! Trevlig helg!
Kram Viktoria