måndag, mars 14, 2011

Dagens IKEA-tips - Barnbestick

Jomen, ett litet veckotema var bra länge sedan så jag gör ett försök! Som jag skrev i ett tidigare inlägg har jag ju haft flera Ikeatips i huvudet på sistone som jag tänkt dela med mig av...

Först ut blir FABLER barnbestick. Ingalunda någon nyhet, vi köpte första uppsättningen strax efter det att Alvin kom till oss om jag inte minns fel och nästan sedan dess har jag tänkt tipsa om dem. Gaffel, kniv och sked för bara 49 kronor. Allt i lagom storlek och nu när Alvin för det mesta äter själv börjar de funka även till honom. Till en liten människa i Vilmas storlek är de perfekta och uppenbarligen också greppvänliga för de är faktiskt favoriter i besticklådan framför dyrbesticken som barnen fått i doppresent...

Att de sedan inte är yttepyttegullepråliga gör inget för mig. Ett hjärta, en stjärna och en krona räcker så bra! Enkelt och stilrent men ändå barnsligt glatt - me like.

Bild: Ikea

Inga kommentarer: