lördag, juni 25, 2011

8.24

Ja, det är sant. Alla fem medlemmar i familjen A sov i morse till 8.24! Det hade varit kul att se min min när jag kikade på väckarklockan, med morgondimsyn tyckte mig se siffran 6 först varpå jag slöt ögonen igen för att... va, var sexan egentligen en åtta? Ja, den var faktiskt det och därmed har vi nu ett nytt sovrekord härhemma. Våra kroppar som är vana att få sex-sju timmars sömn (inte på grund av nattvakna barn utan kvällssuddande föräldrar) fick sig en rejäl chock och alla är i dag väldigt pigga och glada!

Bjuder på en bild från ett mycket mysigt och stämningsfullt midsommarfirande en bit härifrån i går. Traditionsenligt med fiolmusik, fina dräkter på dansarna och supergott fika. Barnen dansade verkligen för första gången i år - så kul! Eller de stora barnen som var med kanske jag ska säga. De lyssnade och tittade och snurrade galet fort i ringdanserna, Vilma var rätt skeptisk och ville helst vara i famnen medan Alvin snällt gick runt i ringen i racerfart med sina små ben och med paff-minen tittade på allt runtom med stora ögon. Regnet klarade vi oss precis från under dansen då solen till och med kikade fram och värmde oss. Sedan trevligt sällskap med hem på kvällen och mycket mat - igen. Grillen går varm nu! Pappan på besök hann också fånga den somriga tårtan på bild innan den plötsligt var puts väck och bara spår av grädde fanns kvar på fatet...

1 kommentar:

SandraS sa...

HÄRLIGT att läsa ikapp här på bloggen efter lite mer än en vecka utan dator. Vilken härlig midsommar! Och den där sovmorgonen var inte att leka med =) Underbart! KRAM