tisdag, augusti 09, 2011

Det blåser höstvindar...

Visst gör det väl det? Plötsligt en kväll i helgen kom den där kylan som inte direkt är jobbigt kall men ändå på ett annat sätt än en sval sommarkväll. Var det kanske hösten som tog sig en sväng förbi bara för att påminna om att snart...

Jag har ju som bekant inga problem med den årstid som väntar runt hörnet. Snarare tvärtom. Jag älskar den med allt vad den innebär av mys inomhus, äppelpajer och vackra färger såväl ute som på kläder. Dock hade jag heller inte sagt nej till bara några dagar till av varm och solig sommar. De där stranddagarna blev alldeles för få i år. De dagar som har varit riktigt fina på semestern har vi varit på vift så besöken vid vatten har varit på kvällstid vilket visserligen är väldigt mysigt men EN dag på stranden hade varit fint att få på en hel sommar!

Den där hösten som har dröjt sig kvar i luften flera dagar nu påminner ju också om att det är dags att inventera barnens garderober och kolla vilka ben som har växt ur vilka utebyxor och om några armar eventuellt inte längre får plats i den där jackan. Och så ska ju snyggjackan ha en ny snyggmössa och skorna, ja de lär garanterat vara urvuxna för åtminstone familjens två pojkar...

Något som redan är klart och avbockat på listan är i alla fall fleecejackor. Filip fick en ny i våras. Alvin fick en ljuvligt fin grön i present av farmor och farfar och till Vilma köpte vi en bara just för att hon aldrig har haft en PO.P fleece innan (och för att vi hade ett presentkort där som täckte nästan hela jackan!). De är i ärlighetens namn ett par hundralappar för dyra men jag vet att de också har ett bra andrahandsvärde och vad gäller Filips kläder så vet vi att de kommer gå i arv till lillebror. I alla fall sådana snyggingar som PO.P-ytterkläder :) Och just fleecejackorna ÄR faktiskt otroligt bra plagg. Lekvänliga, tåliga och funktionella.

Jag gillar förresten en hel del av de höstiga nyheter som så sakteliga börjar plockas fram i affärerna och känner jag mig rätt kommer ni få se flera av mina favoriter här inom kort!

Inga kommentarer: