onsdag, september 21, 2011

Go´kväll!

Nej, så sjuk är jag inte att jag har vänt på dygnet. Snarare är huvudet bättre i dag. Vaknade faktiskt i morse med "bara" värken i kroppen kvar men har nu fått knapra alvedon då den envisa huvudvärken kommit smygande tillbaka. Jag har SÅ svårt för att ta det lugnt. Det riktigt kryper i kroppen på mig och från min plats i soffan får jag hur många idéer som helst om vad jag skulle kunna/borde göra och jag vet inte om det direkt gynnar min huvudvärk...

Just nu tror jag säkert att den har att göra med att jag är sjuk men jag har väldigt ofta ont i huvudet annars också. Så svårt med just huvudvärk då det är ganska diffust. Nämner man det på vårdcentralen så tas det inte riktigt på allvar upplever jag så jag fortsätter väl knapra alvedon och hoppas på att det ger sig någon gång. Vet ju att detta är min svaga punkt. Har alltid lätt fått ont där men upplevde det så mycket bättre då jag var gravid och mammaledig. Så kanske hänger det ihop med hur mycket jag har omkring mig...?

Nog om detta tråkiga. Min sjukmorgon här från soffan har förgyllts av god gröt, levande ljus på bordet, mysigaste filten över mig och
Go´kväll lördag som jag tittat ikapp på. Följer sedan en tid Ebba von Sydows blogg. Hon är programledare för detta program som jag i ärlighetens namn har trott vänder sig till en "äldre" publik. Men så kom jag på att jag ju måste se vad det är.

Och kanske är det det faktum att man nu tillhör den där "äldre" publiken en bit över 30 som gjorde att jag gillade det - mycket. Eller kanske - och troligtvis(!) - är det det faktum att det är föryngrat. Både med henne som duktig programledare och de gäster hon har där som ju också är i typ vår ålder.

Intervjuer med kända och just nu aktuella personer varvat med lite bak-, eller mattips, musik från någon aktuell artist samt superroliga pysseltips från härliga och underbara
Clara. Det var lugnt, trevligt och inspirerande. Och gav en riktigt mysig lördagskvällskänsla. På en onsdagmorgon!

Inga kommentarer: