torsdag, september 01, 2011

S E P T E M B E R !

Äntligen september i almanackan. En av mina absoluta favoritmånader på året. Det finns så mycket jag tycker om nu. Och då inte bara att det är min födelsedag snart ;) Det var länge sedan den dagen var så stor men kanske är det ändå det faktum att den infaller denna månad som gör att en viss förkärlek finns?!

Jag gillar septemberluften. Kyliga morgnar och soliga dagar med en friskhet i luften som gör kinderna rosiga. Jag tycker om mörkret som sakta smyger sig på och tillåter mysiga innekvällar med tända ljus och te (och annat gott att tugga på därtill…) i soffan framför teven. Jag frestas av alla fina höstkläder i lite murrigare färger som fylls på i butikerna och alla snygga stövlar som jag vill ha. Jag njuter av de svenska äpplena och pajer och kräm av dem. Jag älskar alla vackra färger som naturen börjar skifta i. Det gäller att titta noga för man vet hur snabbt de mörknar för att sedan falla av och lämna det mesta grått och brunt och trist ända tills våren kommer igen… Och så vet jag att snart kommer jag börja smygäta pepparkakor och clementiner :)

Det är på sätt och vis en övergångsmånad. Spår av sommar kan finnas i luften men också en föraning om höst. Det är varken eller och det passar nog en ibland velig människa som mig!

Hjälp, klockan är snart midnatt. Vad gör jag här egentligen?! Jo, jag njuter av att i morgon är det LEDIG fredag! Ljuvligt, härligt, mysigt. Dock inte sovmorgon då Filip ju börjar skolan vid 8 men ändå. Sen är det faktiskt så att vi har nattgäster. Snälla mormor och morfar är här och ska vara barnvakter i morgon en stund på dagen då jag äntligen ska till frissan. Mer välbehövligt än någonsin, men frågan kvarstår - blondin eller brunett? Eller lite mittemellan? På tal om den där veligheten då... :)

1 kommentar:

anna e sa...

Älskar också hösten!!!!

Vad blev det nu för färg då! *nyfiken* Oavsett vilken så är du säkert sådär strålande söt och vacker som bara du kan vara :)

Träffade dina goa föräldrar och barn idag vid hämtningen på skolan!
så himla trevliga de är!

Clara har ju börjat prata så mycket nu förresten och nu ikväll ville hon inte gå och lägga sig utan deklarerade:

hem! "Alji" ! Hoppa! = vill gå hem till Alvin och hoppa studsmatta :)

Haha. Lovade henne att hon skulle få det snart, fast kanske inte kl åtta på kvällen!

Miss U

Kram Anna