söndag, oktober 09, 2011

Blossa 2011...

...ho hoo - törs jag?! Jo, men visst gör jag väl det va? När vinden viner utanför fönstret, regnet smattrar mot de för dagen nyputsade fönstren och termometern visar på ynka 6 grader. Vi går mot mitten av oktober och då FÅR man börja tänka på glögg.

Det var förresten egentligen inte jag utan Filip som vid eftermiddagsfikat i fredags huttrade till och sa "Nu skulle det varit gott med lite glögg, tycker du inte det mamma?" Han har så länge jag kan minnas tyckt om det (i saftvariant såklart!) liksom Vilma så nu återstår att se om även lillebror hänger på syskonen i år.

Och jo, jag erkänner. Jag längtar jag med och kunde nu inte hålla mig från att kika in på vad Blossa har att erbjuda. Och smaken låter riktigt spännande - Arabica! Som Blossa själva beskriver det: "En förening av mörkrostad elegans och Blossa starkvinsglögg". Mmm, kaffeglögg alltså!

Jag har verkligen gillat deras design ända sedan de började med sin årgångsglögg. Den med färg där årtalet varit i fokus. De flaskorna har gärna fått sin egen plats på köksbänken som en del i det juliga. Årets ser annorlunda ut. Men kanske att den också får sin plats. Ny designer har i stället för året fokuserat på koordinaterna på det plantage där kaffet odlats.

Nyhet i familjen lättglögg är äpple som ska smaka vinteräpple och den kommer garanterat smuttas på snart. Tillsammans med kompisarna lingon och apelsin utgör den en stilren och färgstark trio som var och en för sig är väldigt julig.


På tal om jul - vi fick oss en rejäl dos i går men mer om det en annan dag! Nu väntar lite fix inför ny vecka i morgon. Erik blir dock hemma med stackars lilla hostiga Vilma som nu är utan feber men hostar hiskeligt. Även Alvin började så smått i kväll så de får mysa i morgon och förhoppningsvis piggna på sig!

3 kommentarer:

Anna sa...

Här är det med förkylt, båda jag och Filippa hostar och snorar. Filippa får vara en stund hos morfar sen när jag ska till sjv. Jag hör av mig sen.
kramiz

Camilla sa...

Oh! Blir helt glöggsalig! Har faktiskt redan börjat finurla på ett litet glöggpartaj... För partaj kan man aldrig få för många av tycker jag! Kram

Anonym sa...

Åh visst får man drömma om glögg. Jag har varit julsugen i över en månad nu men vågar knappt yppa det högt :-)

Tur att jag faktiskt är rätt så förtjust i saftglöggen med tanke på min nuvarande situation ;-)

Kram