måndag, oktober 10, 2011

En saga

Jag måste ju berätta! Sagan Erik gav mig i födelsedagspresent var en i mina ögon riktig bestseller och som jag sa en av de allra bästa presenter jag någonsin fått :)

Den handlade om en mamma som fyllde år. Och så stod där några rader om att hon var den bästa mamman i hela världen… Och så kom där plötsligt ett avsnitt om pappans dåliga fantasi vilket jag inte tycker stämmer alls. Han hade nämligen inte kommit på någon present utan tyckte att jag skulle få välja ut en själv – i vår vackra huvudstad med honom som sällskap! Vilken man va…

Som han ordnat och fixat och donat med detta. Utan att jag som ju är nyfikenheten personifierad hade anat ett dugg! Skjuts till tåget tiiidigt på fredag morgon (för ja, redan till helgen är det dags!), barnvakt och skjuts av Filip till simskola och så hämtning av oss vid station på lördag kväll. Två hela långa dagar i Stockholm får vi och kan dessutom umgås och prata obehindrat på tåget! Och så ska vi bo på sprillans nya Scandic Grand Central som öppnade förra helgen…

Jag behöver knappast säga att jag är överlycklig och nästan längtar ihjäl mig va?!

Enda orosmolnet på himlen just nu är en fortfarande krasslig Vilma och en Alvin som börjat hosta på allvar nu ikväll. Och en Erik som halvligger sjuk i soffan bredvid mig... måtte de hinna bli friska och måtte inte Filip och jag få det också. I så fall kan denna efterlängtade helg ligga i farozonen så snälla, håll gärna tummarna med mig!

6 kommentarer:

Camilla sa...

Åh vilken underbar present! Håller alla tummar och tår att ni ska få vara friska och pigga allihop!! Kramar till er (och idag en liten extra till mannen för ett bra initiativ!)

Anna sa...

Åå va mysigt, sådana egna stunder är guld i tillvaron. Men hoppas hoppas att ni blir pigga och ingen mer blir sjuk nu.

Syns i morgon =)
Kram

Anonym sa...

Skickar över några friskhetsbaciller... Vilken härlig present. Underbart!
Kramar Viktoria

Anna sa...

Jag har fört era snälla ord vidare till Erik som jag hoppas tog åt sig och förstår hur bra han är :)

Kram och tack för tumhållandet!

Anonym sa...

Vilken bra present!!!
Hoppas att vi också kommer iväg på tu-man-hand någon gång under hösten!! Så lätt att vardagen rullar på! Heja Erik!!

Hoppas ni får vara friska!
kram

Anonym sa...

Nu vet jag ju redan vilken underbar present detta blev så hatten av för fine Erik!