onsdag, oktober 26, 2011

Saknat mig till Afrika

I dag hämtade jag tidigare och fick sällskap av Vilma vid mellanmålsfixet hemma vid köksbänken. Mitt i bananskärandet släppte hon plötsligt kniven, tog min hand i sin lilla varma, tittade på mig och sa: "Mamma, i dag har jag saknat dig jättemycket. Ända till Spanien." Och så måttade hon med händerna för att visa. Sen kom hon på: "Eller förresten, dit där Olivia (kompisen) var... Afrika! Till Afrika har jag saknat dig i dag mamma".

Det är i sådana lägen man glömmer tid och rum, hjärtat smälter och man inser att mitt i det virrvarr som kallas vardag så finns det egentligen bara en enda riktigt viktig sak. Att ha varandra. Att göra det där vardagsvirrvarret till något bra och inte bara något som ska genomlidas till helgen. Att ta vara på varje dag som en viktig sådan, för som klyschan säger - den kommer inte igen.

Åhh, vad innerligt tacksam jag är för allt jag har och så mycket jag uppskattar livet vi lever.

Med det sagt struntar jag i den där maskinen tvätt jag hade tänkt slänga in nu och sätter i stället på Bonde söker fru på play. Kvällen fram tills nyss har tillbringats på föräldramöte där vi skrattat så vi gråtit åt film med små underbara 1 och 2-åringar och där vi stolta sett på vilka alster 3 och 4-åringarna gjort! Man är inte mindre tacksam efter att ännu en gång ha fått bekräftat hur bra våra små har det på dagarna på den bästa av förskolor.

Hoppas ni har en bra vecka såhär mitt i den - i vardagen ;)

1 kommentar:

Camilla sa...

Vardagskärlek. När den är som allra bäst! <3