fredag, oktober 07, 2011

Städa, städa varje fredag...

...och så varje jul. För det tycker jag är kul :)

Kul och kul. Såhär efteråt är det alltid väldigt kul i alla fall. Ni vet när skåpet där dammsugaren bor stängs, hela huset blänker, det doftar rent och gott och fredagskänslan kommer smygande. Då får jag ro i hela själen... Någon som förstår hur jag menar och känner igen känslan? Förutom du då Emelie ;) Den är faktiskt något av det bästa och det känns som att allt annat hemmafix går så mycket lättare då allt damm är borta och alla golv är rena. Perfektionist - jag? Nej, det kan jag väl aldrig tro ;) Men en smula av den egenskapen kan man faktiskt behålla även med småbarnsfamilj. Bara man håller det på en sund nivå.

Jag har visserligen blivit riktigt duktig på att se så mycket mer än tidigare och acceptera att det där fredagsfina inte håller jättelänge så jag njuter så länge det varar!

Till tonerna av Pippis städsång städade jag alltså i dag medan de minsta satt i soffan och tittade på en av sina favoriter. Alvin kom dock plötsligt springande gråtandes och sa med dramarösten: "oootäck". Jag följde med min minste till teven och såg precis hur Kling och Klang med arga röster jagade Pippi på taket till Villa Villerkulla. Klart man blir skraj då om man är två år :)

Fina blommorna kom älsklingen hem med lagom till tacomys. Matplanerna ändrades till Vilmas val när mitt kalas som vi skulle haft ikväll, blev inställt. Lillan har fått feber och en skorrande, jobbig hosta så nu återstår bara att se vem som blir nästa på tur...


Nu blir det Idolkväll här - kul! Önskar er en riktigt skön helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihihihih....håller med dig fullt ut!! Inget slår den där stunden då det doftar gott i hela huset...även om det bara är en liten stund :) :) :)

Hoppas ni får en underbar helg!!
Har bjudit in Fam. Grubbström den 29 Oktober också, hoppas ni kan då!! Kramar i stora lass!!

Anonym sa...

OM jag känner igen känslan. Försöker hålla så bra det går på min torsdagskvällsstädningsrutin så huset är så där härligt fredagsmysigt när man kommer hem och ska njuta helg!

Fredagsblomma är ju även en av mina små vardagslyxer, som du vet!

Kram fina du!