onsdag, november 23, 2011

Jullängtan och temavecka

Jag ska inte säga att jag alltid längtar efter julen men när november är på väg att bli december, då slår min längtan in på allvar. Och alla mina sinnen trånar efter den. Julen.


Jag vill höra julmusiken. Jag vill borra in näsan i hyacinterna. Jag vill äta lussebullar och (ännu mera) pepparkakor och dricka glögg. Jag vill prassla med papper och pyssla och göra fint. Och så längtar jag så tills jag får se ner i jullådan och äntligen plocka upp de stjärnor och ljusstakar som lyser upp allt det mörka vilket nog blir i kväll för nu kan jag inte hålla mig längre. Jag tycker att jag brukar vara tidig men i år verkar jag snarare vara sen. Visst är det ovanligt många som pyntat redan?!

Åhh… vad jag längtar! Och det härligaste av allt är att min starka ”julgen” är ärvd av alla våra barn :)

För att få tillfälle att ”julfuska” ännu mer redan nu tänkte jag ha en liten temavecka i ämnet. Det kommer handla om klapptips till små människor och förutom att det är roligt i sig att tänka julklappar är det också kul att om några år blicka bakåt och se vad som gällde då och vad de små tyckte om. Tro mig, jag älskar att förlora mig i tillbakablickar härhemma ibland…

Till på köpet hoppas jag kunna bidra med ett eller annat tips till någon av er också! Nu återstår bara att se om jag lyckas hålla det jag nu lovar – att blogga varje dag i tio dagar framöver. För tio är mina tips…Håll utkik så får ni se!

Bilderna är lånade från Ikea. Deras julsortiment försvann snabbt i år och jag är glad att jag lyckades haffa de vita, virkade stjärnorna som det ju står ANNA på :)

Inga kommentarer: