tisdag, november 01, 2011

Välkommen NOVEMBER!

Äntligen så har en av mina favoritmånader knackat på. Jag trotsar många och erkänner att jag ÄLSKAR november med allt vad det innebär. Mörkret, myset, förväntningarna och fixet inför nästa favoritmånad december.

Att jag tycker extra mycket om den är såklart också för att två av våra tre värdefullaste här i livet har kommit till oss just denna månad och den är därmed förknippad med den största lyckan av dem alla. Det är denna tid jag automatiskt tänker tillbaka på tiden för nu sex respektive fyra år sedan och fortfarande minns känslan så väl...

Ja, november är alltid lika välkommen även om den numera också innebär MYCKET för oss men det har jag ju tjatat ut er på vid det här laget :)

Denna veckan är det höstlov och barnen är hellediga. Gårdagen tillbringades hos mormor och morfar och i dag har farmor och farfar varit här. De har det bra våra små med så snälla mor- och farföräldrar som hittar på så mycket skoj med dem!

I morgon är jag ledig och på torsdag Erik och vi har då lyckats pricka in en hel del viktiga saker såsom Alvin till tandläkaren i morgon och Vilma på 4-årskontroll. Samma blivande fyraåring till tandläkaren på torsdag och Filip till frissan. Men det är faktiskt värt att göra lite sådant när man är ledig för det är ju så mycket smidigare än att ta ledigt och flänga fram och tillbaka.

Enda orosmolnet nu är min onda hals och rinnande näsa som kom över mig här i kväll. Vi har världens viktigaste lekträff inplanerad i morgon mellan alla att-passa-tider och jag får bara inte missa några av mina favorittjejer...

Och sen väntar ledig fredag för oss alla, besök på badhuset, barnkalas på lördag och firande av liten Vilma på söndag då hon ju blir fyra år på en helt vanlig måndag. Ja, ni hör. Dåligt läge att bli sjuk alltså...

Ännu ett bildlöst inlägg blev det här hemifrån. Många bildlösa på rad brukar dock kompenseras så håll utkik :) Natti natt och sov så gott!

1 kommentar:

SandraS sa...

Vad mycket härligt det var planerat till lovet! Vi fick också till en del ledigt för barnen och lite utflykter, härligt! En av veckans höjdare stod fritids för då de gjort iordning ett SPA för veckan där barnen fick gå in två och två... fotbad, godaluktande salvor, huvudmassage, naglacksmålning, tända ljus, massage... inte illa =) Tips till lite mysigt hemmaspa en lördagmorgon kanske.