lördag, december 31, 2011

Årets sista...

Oj, vilket uppehåll det blev härinne! Och inte beror det på att vi totalt gett oss hän till julen och efterföljande ledighet för se, det enda av de bägge vi hittills hunnit med är julen. Och den var både god och sådär härligt mysig som julen alltid är. Lyckliga barn, snäll tomte, omtänksamma och många klappar som lämnade leenden och varma hjärtan efter sig på alla håll, fantastiskt god mat och trevligt umgänge med våra familjer.

Som en liten chock kom sedan mellandagarna som varit just sådana i år. Dagar mellan ledigheter. Så lite bakoframvänt sådär så börjar mitt och Eriks jullov tillsammans med barnen NU! Eller jo, Erik skulle visst jobba på måndag en liten stund men sen äntligen är vi en samlad, ledig skara och det ska bli så obeskrivligt skönt...

Sedan har den här jobbveckan gått bra tack vare snälla mor- och farföräldrar som varit med våra små. Jag har dock jobbat heltid så de fyra dagarna borta har varit långa. Har passat på att snabbspringa ner på stan några luncher och då haffat med mig några ynka reaplagg och några vårnya... som traditionen bjuder :) Och på kvällarna har vi träffat vänner så det har ändå varit en vecka olik en vanlig jobb-sådan.

Till skillnad från säkert många är vi INTE trötta på julen, vi har liksom bara nosat på den. Nu längtar jag efter att tillbringa många kvällar i soffan med min Erik, se bra filmer och njuta den glittrande granna granen som vi inte sett så mycket av än. Vi ska mumsa i oss julgodiset och dricka upp glöggen och sniffa på de sista vita hyacinterna jag köpte i dag. Och så ska vi spela barnens julklappsspel, och läsa böcker, åka på utflykter och bara vara.

Men vi vill också hinna med att summera det gamla året som varit, hänga upp finaste nya kalendern och så smått börja planera för det år som om bara några timmar tar sin början...

Nu återstår bara att önska er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Inga kommentarer: