lördag, januari 14, 2012

En dröm

Det är väl knappast en nyhet att något jag på riktigt brinner för är barnkläder?! Tänker jag efter så inser jag att det inte bara är något jag tycker är kul. Det är snarare ett intresse. Tänk, att någon gång i livet på något sätt kunna jobba med det. Jag vet absolut inte på vilket sätt det i så fall skulle vara med tanke på att Filip ritar bättre än mig och har så gjort sedan han var 3 och att mina sykunskaper är obefintliga. Men jag ska erkänna att det är en liten dröm...

Jag älskar att ha span på favoritmärkena och favoritbutikerna och fundera ut fungerande garderober för våra tre små. Med fungerande menar jag då främst funktionella men även snygga då jag väljer även de basigaste basplaggen med omsorg. Att mixa och matcha färger, mönster och stilar är verkligen något av det roligaste jag vet och jag önskar att mina sykunskaper var åtminstone befintliga så jag kunde komplettera med de plagg jag funderar ut i huvudet men som man inte alltid finner att köpa.
Efter att ha handlat barnkläder i sex år har man också fått ganska bra koll på vilka som inte har så bra kvalitet, var man får "mycket" kläder för pengarna och vilka plagg som är värda att lägga lite mer pengar på.

Det finns säkert de som tycker jag är överdriven i mitt driv för detta och kanske tycker jag matchar för mycket i bland men det tar jag gärna i så fall :) För mig är det lika naturligt som ett intresse för matlagning eller träning är för någon annan!
På tal om dröm. Det jag egentligen tänkte visa var denna väldigt "Vilmiga" sommarpyjamas jag hittade på H&M. Deras vårkatalog dimper ju alltid ner så konstigt där mitt i juldagarna men nu har jag i alla fall tjuvkikat på deras webshop. Det här är faktiskt exempel på en modell jag länge letat efter bland tjejnattkläder men aldrig tidigare sett. Piratbyxor och lätt utställd lite längre tunikamodell på tröjan. Dessutom med den härliga mönstermixen av prickar och hjärtan. Och så hittar man den på H&M - för 99 kronor. Kan knappast bli bättre. Klick, klick!

Bild från H&M.

3 kommentarer:

Anna e sa...

Men Anna!! Vilken affärsidé, jag ritar ju kläderna förståss:-D. Vilket team vi skulle bli! ååå..det hade ju varit jättekul!

Anna sa...

...åhh, ja tänk vad roligt!

Camilla sa...

Ja här har ni er första stammiskund! Är så säker på att vad ni än skulle hitta på så skulle det bli kanon!! <3 till er fina!