måndag, januari 09, 2012

Jag älkar määäj!

En lycklig och något sprallig liten Alvin förkunnade nyss med sina små armar hårt fastklamrade runt min hals:

- Mamma, jag älkar määäj!
- Åhh, och vem älskar du mer än dig själv lilla gubben?
- Alin älkar mamma, pappa.
- Någon mer?
- Alin älkar mommo, moffa, fammo, faffa. Alla älkar määäj!
- Ja, alla älskar dig!
- Alin älkar Vimma, Fillip mucket.
- Älskar du Filip och Vilma mycket?
- Jaaa, te gånger!
- Älskar du dem tre gånger?
- Jaaa.

Sen fick jag en blöt puss av världens underbaraste lilla 2-åring vartefter han la sig ner på kudden, kramade Mysan och log sitt allra sötaste leende mot mig. Han må stundtals vara en typisk 2-åring som uttrycker en vilja av stål och en envishet utan gräns men liksom storebror gillar han inte att vara arg eller sur längre än några minuter - sen är han glad igen.

De fyller hela mitt hjärta - tripp, trapp och lilla trull... Vilken lycka det är att vara mamma!

3 kommentarer:

anna e sa...

Fina Alvin!! han är ju sååå go! :)

Kram Anna

Anonym sa...

mysiga stunder. guldkanten på tillvaron.
Kram Viktoria

Erica sa...

Underbart! :)