onsdag, januari 11, 2012

Vardag

Här går vi ut hårt på vardagsmysfronten såhär första "riktiga" veckan detta år. Det kan förgylla en hel dag att ha något att se fram emot på kvällen tycker jag.

I går var Erik på hockey och jag och barnen körde dansstopp efter teaterföreställning av Vilma :) Det behöver ju inte vara fredag för sånt! Några grupper från dagis hade varit på teater i stan och jag tror att vi fick se en minivariant av den på kvällen. Hon försvann hemlighetsfullt upp efter kvällsmaten för att efter en evighet komma ner - såhär fin... Lilla skruttan. Hon har blivit så stor, så påhittig, så lekig och så tjejig. Tyllkjol och linne och en hel ocean av olika smycken, ni ser bara en bråkdel på bilden. Sedan hälsade hon oss välkomna där vi satt uppradade i soffan och därefter bjöds vi på dansuppvisning och låtsasfika "på scenen".

Ikväll möttes jag av våffeldoft i dörren och tillvaron blev genast ljusare denna mörka och blåsiga januarikväll.
Vardag är inte så dumt faktiskt. Får man det bara att funka med allas tider, hittar på lite lyxiga småsaker nu och då - det behöver verkligen inte vara något stort men bara något extra - och sen kombinerar det med en positiv inställning, då blir det mesta bra tror jag!

2 kommentarer:

SandraS sa...

Härligt! Ja, vardagen är undebar när man lever med Carpe Diem =)Vi har också haft en sån "förstavecka". Mysigt!

Camilla sa...

Så fin Vilma! <3 Och här blev det våfflor igår, inspirerade från en viss blogg... (ringde Robban och flåsade desperat "ge mig våfflor" så fixade han det!) Härlig helg på er fina vänner!!
Kramar i massor