tisdag, januari 24, 2012

Toktisdag

Efter mysmåndag kom en toktisdag. Den där hemska huvudvärken jag la mig med försvann inte med drömmarna. Tvärtom eskalerade den under natten och jag vaknade med vad som kändes som ett vägarbete i huvudet. Efter full dos huvudvärkstabletter och det starkaste kaffet jag kunde uppbringa var det dock bara att inse att huvudet med illamående som bihang skulle bli min (o)vän i dag.
Och ännu en gång inser man att man verkligen kan pressa sig till att klara saker och ting om man bara måste, men när mellanmålet var avklarat blev det soffläge för oss alla hemmavarande. Tisdagsbio med Trassel och popcorn var det som vände det hela. Nu efterdunkar det mest men illamåendet kvarstår. Blä för dumma huvuden. Tummen upp för kramar och mys i soffan - mitt på dagen. En helt vanlig tisdag! Undrar nu med spänning hur onsdagen ska bli? Ovanlig, orkeslös eller helt enkelt otrolig...

Inga kommentarer: