måndag, januari 23, 2012

Mysmåndag

Det blev verkligen tillfälle till mys i dag. Jag kände mig piggelin igen när jag vaknade. Likaså gjorde storebror och lillebror så det blev skola för Filip men hemma för Alvin som jag inte ser någon anledning att skicka till dagis när Vilma ändå är sjuk. Risken är ju ändå ganska stor att han bär på baciller och så är det extra mys för honom att också få vara hemma.

Så Alvin och jag lämnade febrig pappa och syster för att vila och for till stan för några ärenden. Ett av ärendena var att köpa med årets första semlor från favoritstället och det var en sen premiär för att vara oss. Sen men ack så GOD! Älskar verkligen dessa fluffiga mandelmasse- och gräddfyllda skapelser... Vi köpte varsina till oss för man vet ju aldrig med de små men i år verkar det bara vara Filip av barnen som gillar dem (ni ser väl spåret av ett ivrigt finger i grädden?!). Alvin slickade i sig lite grädde, sen var han nöjd och Vilma, hon var ju inte riktigt pigg så där var det svårt att avgöra.

Ikväll har huvudvärk av den elaka typen slagit till på mig och jag hoppas den försvinner när jag sover. Erik är pigg igen och laddar för jobb i morgon. Jag laddar för ännu en hemmadag med tidig hämtning av Filip igen. Han gillar verkligen fritids men i dag märktes det ändå att han tyckte det var lite spännande och skönt att åka hem direkt efter skolan...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på er!

Vi ser fram emot en lunchdate nästa vecka.
tisdag eller torsdag... :-)

Kram Viktoria

Erica sa...

Hoppas hela familjen kryar på sig snabbt!
Kram

SandraS sa...

Åh, vad tråkigt att höra att ni varit/är sjuka! Skönt att ni haft mysigt ändå! Skickar massa kramar härifrån!