fredag, mars 09, 2012

Eländig

Vaknade i går morse - illamående - men avfärdade snabbt det hela med att jag ju vaknat flera gånger under natten av en ömmande hals och säkert svalt så mycket att jag börjat må illa. Dessutom skulle jag åka bussen kvart i sju och då finns liksom inte så mycket tid över att känna efter så jag körde på vilket jag snart skulle inse var fel beslut. Helt fel beslut till och med.

Jag genomled sedan en av de värsta jobbdagarna i mitt liv. Envis som en gammal get avfärdade jag dessutom erbjudande om skjuts hem av Erik som var inne i stan och handlade med två för dagen nästintill friska barn. Jag vabbade ju måndag till onsdag och kände att jag ville göra en jobbdag den här veckan i alla fall.

Lunchade med goa Anna som lite fint påpekade att jag inte åt så mycket... Jag yppade inget om mitt illamående på hela dagen då jag istället riktade in mig på förträngning av det men det ska klart erkännas att den libanesiska lunchen har smakat bättre :)

Eftermiddagen blev hemskare och hemskare och då mitt jobb hela tiden innebär att prata med kunder, vara supertrevlig och ganska snabbtänkande kände jag efter varje samtal att jag när som helst skulle svimma. Dessutom började kroppen göra så ont, så ont. Ut på toan för att samla lite kraft och där blev jag plötsligt så yr att jag ramlade in i en vägg.

Resan hem på tåget var djävulsk. Inte blev den bättre av att tåget var försenat och damen mittemot satt och tuggade godis högljutt och med öppen mun samtidigt som tjejerna på sidan om mig öppnade bullpåsar och surplade kaffe. Som ett hån i det läget.

Väl hemma stupade jag i säng efter ni kan ju gissa vad. Dock var det tack och lov ingen magsjuka då jag med en gång slutade må illa. Däremot tokfrös jag trots fyra lager kläder, täcke och filt och efter att doktor Alvin hämtat febertermometern konstaterades över 39 grader och en ynklig mamma.

I dag har snällaste Erik varit hemma och förmiddagen tillbringades slumrandes i soffan. Jag har knaprat tabletter hela dagen så jag hoppas febern är borta även "på riktigt". Någon förkylning känner jag inte av så det här får väl sällas till skaran av alla skumma baciller man de senaste åren råkat ut för!

Sådär, nu piper tvättmaskinen på mig och sedan blir det läggdags - som alltid när jag skrivit här :)

Hoppas ni alla får en fin helg i denna förfärliga månad. Skojar lite men menar faktiskt mest allvar. Enligt mig helt klart årets tristaste månad när den är som nu. Regnig, blaskig, grå och supertrist. Snälla, ge oss sol och vårvindar och en liten gnutta värme...

1 kommentar:

Anna sa...

Usch då det var inget vidare. Jag märkte ju som sagt att du inte var så matfrisk. Tur att det var snabbt övergående, är nog nån släng av det barnen haft kanske.

Nu ska vi strax äta och kolla på finalen, såklart.

kram