onsdag, april 11, 2012

Rosetter, fjärilar och blommor

Det fullkomligt virvlar av dessa överallt man ser nu tycker jag. Rosetter och fjärilar. Fjärilar och blommor. Blommor och rosetter. På kläder. Som örhängen. På väskor. I håret. Som armband. På skor.

Fina detaljer som ger en härligt somrig känsla och gärna får flytta in till mig och Vilma i alla fall :) Särskilt fjärilar har jag blivit svag för. Så vackra är de. Vilma tycker också mycket om dem och vet ju numera hemligheten bakom deras vackra mönster. Det är trädgårdsälvor som har målat dem, visste ni det…?
På Lindex barnavdelning finns alla dessa godisliknande håraccessoarer samt de söta flip-flopsen. Tunikan ser kanske lite intetsägande ut på bild men är ursöt i verkligheten och har så fin passform. Skönt lekplagg med leggings inunder. Den hänger redan i en garderob härhemma. Och på hatthyllan ligger sedan länge coolaste och sötaste tjejkepsen någonsin. Rosa och från H&M. Kommer nog bli en favorit i sommar!

Nu piper tvättmaskinen ivrigt därnere. Närmare en miljon kalsonger, trosor och strumpor väntar på att hängas. Mormor och farmor brukar när de är här le roat åt det överfyllda torkskåpet där dessa alltid hänger i ganska god ordning. För sån är jag. Det är ju så tråkigt att hänga så mycket att man liksom måste ha något att roa sig med under tiden och vad passar då bättre än att hänga organiserat vilket dessutom ger utdelning i form av att vikning av det torra sedan går dubbelt så snabbt. Minst :)

2 kommentarer:

anna e sa...

Å vilken finfin keps! Såna vill jag också köpa! Hoppas de finns kvar! :)

...mina strumpor och kalsonger åker oftast in i torktumlaren...inte lika organiserat.


Kram på dig!

Camilla sa...

Hihi, flera av dessa ligger här hemma och väntar in våren minsann... Håller med, fjärilar är verkligen härligt (fast inte på riktigt hälsar Olivia, då är de liiiite läskiga fast hon vet hemligheten...).