torsdag, april 12, 2012

Kortvecka

Godmorgon från bussen! Oj, vilken kortvecka det blev med ledig måndag. Jobbdag i dag med och sen tar jag och de små helg.

Förmiddagen i morgon ska jag tillbringa hos frissan - mycket efterlängtat och därmed också välbehövligt... Som alltid på vårkanten får jag lust att bli lite ljusare igen men vi får se. Det brukar sluta med att den veliga i mig sedan antingen ångrar att jag blev ljusare eller att jag inte blev det. Och sen brukar jag vänja mig efter några dagar :)

Saknar Eriks och min biltur in till stan nu på morgonen som vi alltid har men i dag ska han till sjukgymnasten och hoppas få bukt med sin bråkiga nacke.

Vi går förresten "i väntans tider"! Inte på det sätt ni nu kanske tror utan i väntan på prickar. För 13 dagar sedan träffade vi nämligen en liten vattkopps-Ester så vi befinner oss just nu mitt i inkubationstiden och från att inte alls ha trott att det ska bli något tittar man nu plötsligt väldigt noga på Vilma och Alvin så fort man kommer åt. Filip hade det ju precis när lillasyster föddes så han har det avklarat och det vore onekligen skönt att ha det gjort på de små också. Men bara för att vi "vill" och det skulle passa riktigt bra i tiden ger jag mig sjutton på att det inte blir något!

Vad är era erfarenheter, hur smittsamt är det? Vi träffade ju lilla E bara en dryg timma men i luften fanns det såklart...

Inga kommentarer: