söndag, juni 10, 2012

Tillsammans

Efter en ovanligt flackig vecka för att vara oss är vi så äntligen det igen. Tillsammans. Älskar känslan av att vara det.

Mammas och min Göteborgstripp var grym. En mor-dotter-dag när den är som allra bäst. Påsarna var många och tunga när Erik och barnen hämtade oss vid bussen och de innehöll väl egentligen allt jag hade önskat och lite till. Den enda påsen som saknades var dock den kanske mest önskade… Klänningen med stort K. Hoppas på tur här hemma i stället. Har aldrig varit med om en så klänningsfattig vår/sommar i butikerna. Hade jag varit på jakt efter en vit hade jag kunnat fylla en hel garderob men i färg är det svårt. Jag kan inte heller skylla på att jag varit sent ute då jag haft ögonen öppna länge nu. Någon som har tips?

Tidigt i går morse skjutsade vi så Erik till stan. Svensexa med gamla gänget hägrade och det var en efterlängtad (och lite trött!) pappa som steg innanför dörren nu strax innan lunch. Barnen och jag körde mys på högsta nivå hela dagen i går. Måsten var förbjudna sånär som på fika och matfix och vi bakade kakor, var på marknad, åt jättemycket godis och fick trevligt spontanbesök av mina föräldrar på eftermiddagen. Precis innan de skulle åka blev Alvin plötsligt ynklig och ville bara sitta i knät och färgen på kinderna steg i takt med febern som hastigt och lustigt knackade på igen. En het liten kropp har sedan legat som klistrad på mig hela natten så nu blir det spännande att se vad som händer med mig...

I morse smet världens snällaste och bästa syskon före mig ner och huller-om-buller-dukade fram frukost. Kolla in den söta stolraden vid vårt runda bord :) Det var två omtänksamma som båda ville pyssla om sjuka lillebror och Vilma hade till och med dukat upp med ”tuttbuffé” som ni ser… Han har det bra, vår lille Alvin och jag blir så tacksam och lycklig då jag ser dessa varma sidor hos dem. Det är bra egenskaper att bära med sig genom livet.

Nu blir det snart rabarberpaj och massa gott kaffe här. En regnig söndag är det men det känns faktiskt nästan lite mysigt då det liksom bjuder in till extra mycket mys.

Inga kommentarer: