torsdag, augusti 30, 2012

Nära drömshopping...

Det är knappt så man tror det är sant men vi har fått en helt otrolig butik. Här. I Habo! Mitt i centrum i det charmiga blå trähuset vid torget har en drömbutik slagit upp portarna för shoppingsugna och sugen, det kan jag lova att man blir.

Där var en klädbutik även innan men tjejen som har tagit över har totalrenoverat lokalerna och allt är nu i vitaste vitt. Flera roliga klädmärken på damsidan, bland annat Vila, som jag gärna köper. Och så lite inredning och smycken. Och barnkläder… Name it hade även den gamla butiken men de som köpte in plaggen hade inte samma smak som jag. Det har däremot den här tjejen då jag hade kunnat shoppa loss på mycket när jag var där öppningsdagen förra veckan. Och så finns där ju även VILLERVALLA!!! Och Nova Star! Gissa hur lycklig jag ÄR :) Höll mig dock i skinnet och har bara köpt finaste luvtröjan från Nova Star – i blått, till pojken med de blå ögonen… Och då menar jag den stora av dem. Han är helnöjd och jag önskar just nu att kassan var jättestor så man bara kunde släppa lös mig därinne!

Så mitt hetaste tips i dag är att göra ett besök på Per & Lisa. Och då även passa på att ta en fika på mysiga Briljanten rakt över gatan för att sen orka med
Gustav & Lillan (den andra barnaffären), Fröken Frö (finaste blomsteraffären), skojiga bok- och presentshopen och såklart leksaksaffären som har allt.

Är verkligen så lycklig för där vi bor! Vi kunde inte ha valt en bättre plats att sätta bo på och efter sju år och tre barn senare känner man sig så rotad man kan bli. Det är så kul att varje gång man handlar stöta på minst några man känner från dagis, skolan, fotbollen, området där man bor, BVC, baletten eller Öppnis. Man känner sig så hemma, folk är så trevliga, barnen tycker att det är den bästa platsen på jorden liksom vi. Tacksamhet är ordet!

På tal om tacksam. Tack ni omtänksamma som kommenterat och hört av er angående det jag skrev i går om det skumma som hänt mig den senaste tiden... Omtanke gör mig alltid glad och det värmer så mycket med några ord ibland - tack

I dag har varit en bra dag  sånär som på lite huvudvärk men det har känts som helt vanlig sådan. Funderar mycket på vad det kan vara och det några av er har skrivit om stress kanske till viss del kan vara en sanning även om jag har väldigt svårt att erkänna det. Känner mig ju så lugn men som ni vet har mycket oro snurrat i huvudet hela sommaren och kanske är det det som nu bubblat över vid några tillfällen när det varit mycket runt om med allt annat. Hursom - ni gjorde mig GLAD i dag!

2 kommentarer:

SandraS sa...

Love Love Love

Camilla sa...

Finaste Anna! Nej det lät verkligen inget vidare i ditt förra inlägg! Hoppas det försvunnit för gott nu! Visst är det KUL med förnyelsen i Habo! Och finfina nya Per och Lisa! Kunde faktiskt hålla mig från att köpa nåt men tänkte ta dit bara Olivia och låta henne gå lös... Kramar till dig <3