onsdag, augusti 29, 2012

Status: Hängigt

Ja, vår status för i dag ser ni här och jag gissar att bilden talar sitt tydliga språk... Ett paket näsdukar för mamman, ett för Vilma och ett för lillebror. Fast i ärlighetens namn sympatisnorar han mest och vi lite hängiga njuter av hans pigga och glada sällskap :)

Morgonen och förmiddagen har bestått av mannagrynsgröt som gjort små magar varma och sen på det bokmys och pusselbuffé - som Vilma så fint kallade det. Vi har pusslat nästan alla pussel vi har (och det är många) så nu kommer man knappt in i rummet där de ligger. I skrivande stund ligger två små i soffan och tittar på film och jag varierar mellan att titta med dem, slänga i lite tvätt och fundera över vad det kan tänkas bli till lunch...

Vad snabbt det gick till höstens första VAB-dag var här. Det verkar som om väldigt många redan är förkylda och man kan ju fundera på om det har med den lite knackiga sommaren att göra? Hoppas dock på snabb återhämtning. Om ett par timmar kommer Erik hem och löser av och jag far mot tandläkaren som jag ska till på årlig kontroll i dag. Måtte det bli billigt...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Krya på er, och hoppas det gick bra hos tandläkaren. Kram viktoria

Anna sa...

Usch då redan vab. F är med förkyld men inte så dålig så hon behöver va hemma. Skönt med en mild variant. Jag var med på årlig tandkontroll i måndags. Tog bara 20 min, petade lite, tog bilder. Svisch 785 spänn! Höll på att dö, jag tillhör ju fr.o.m. detta året inte ungdom längre, så bidraget var mkt mindre..=)

När du är pigg sen måste vi ta en lunch, har en del att komma ifatt.

Kram

SandraS sa...

Här blidde det oxå vab idag, fick hämta en brännhet Ester som blivit överfallen av feber. När vi kom innanför dörren hemma sa hon ynkligt "sova" och sen däckade hon ett par timmar. Verkade först pigg sedan men så kom febern tillbaka ännu högre. Så hemma resten av veckan.

Vi skickar en stor hög med kryapåerkramar från oss!!!!!