tisdag, augusti 28, 2012

Otajming...

Ohh, no... Halsen bränner, näsan dripp-droppar och jag är omgiven av ett berg av hopskrynklade näsdukar. Höstens första förkylning kom sent i går kväll smygande och har sedan brakat loss ordentligt. Jag har slagit nysrekord på jobbet, papperskorgen där är översvämmad och jag har svarat "Adda" i telefon hela dagen.

I eftermiddags fick jag rapport från mormor och morfar som hämtat barnen att Vilma var skruttig och i ett liknande tillstånd. Kanske är det en tjejbacill?!

Vad det nu än är så bara måste den vara snabbt övergående och helst inte smittsam. Vi har andra, mycket viktigare saker för oss än att vara hängiga. Ska pröva mysmetoden nu i det höstlika vardagsrummet därnere där ljusen fladdrar och skvallrar om att kallare tider närmar sig. En stooor kopp te och något gott till får bli min medicin ikväll. I morgon får vi se om det funkade...

Inga kommentarer: