lördag, oktober 20, 2012

Bullbak!

Vilka gråa, mörka dagar vi har nu. I dag har vi haft tända lampor inne hela dagen och jag ska erkänna att jag myser i och njuter av höstmörkret.

I går kväll hade vi barnvakt och Erik drog med mig på restaurang i stan. Fantastisk 3-rätters, tända ljus och stora glaset rödvin gjorde vår kväll. På tu man hand med mannen i mitt liv är alltid lika mysigt och det var så skönt att få äta i lugn och ro och hinna prata massor. Om stort och smått och livet som just nu rullar så fort, så fort. Som extra krydda till vår middag satt ett gäng bakom oss som på pricken påminde om Kvarteret Skatan-gänget! Så festligt. Alla var liksom där. Det ordentliga paret med Johan Glans som ena halvan och en riktig David Batra look-a-like. Efter lite gott i baren tog vi sen tåget och promenerade hem genom samhället i den sena oktoberkvällen och väl hemma var det extra mysigt att få borra ner näsan i håret på sovande små änglar och pussa varma små kinder.

I dag har det känts tillåtet att vara inne hela dagen. En liten tur till Ica och en till leksaksaffären har det blivit sen har vi hemmafixat, barnen har lekt, Erik räfsat mellan regnskurarna och jag bakat bullar. Frågan är om det finns en mer hemtrevlig, god doft än nybakade bullar-doft i huset? Jag tror faktiskt inte det. Medan degen jäste fick lilla Vilma baka hallongrottor och i dag både rullade hon och sprutade i sylt själv. Vår stora, lilla flicka!
Har också passat på att lyssna på bästa spellistan under mina kökstimmar i eftermiddag och skrålat med en massa grymma tjejer. Vad sägs om Sarah Dawn Finer, Ane Brun, Petra Marklund och Linnéa Henriksson för att nämna några?! En favorit just nu är den här.
Så otroligt vacker med den spröda rösten och ovanliga klangen. Och den vemodiga melodin. Gillar mycket på den.

Snart är kycklingen i ugnen klar och efter middag väntar soffnys för hela slanten. Lugna helger är underbart - hoppas ni också har sköna dagar!

Inga kommentarer: