onsdag, november 07, 2012

Finaste Vilma - 5 år i dag!

Så har ännu ett år gått och vi har plötsligt en 5-åring i huset igen. Den här gången en 5-årig tjej och det märks på många olika sätt! Men mer om det en annan dag. Mamman är så trött så trött och när man ska skriva ett inlägg om något av det finaste man har, då vill man vara pigg - och skärpt. Man vill få orden på de rätta ställena och man vill pricka beskrivningarna på lilla fröken så att hon en dag själv kan läsa om hur hon var. Och också förstå hur älskad. Till stjärnorna och hit igen räcker inte. Nej, kärleken till ens barn är långt mycket större än så.

Älskade lillskruttan så stor du börjar bli... Och så stolt jag är över att vara din mamma. Snart ska jag skriva mer om dig och din underbara lilla personlighet. Men inte nu. Nu ska jag lägga mig och dra mig till minnes den magiska onsdagskvällen för fem år sedan. Dagen då hela världen blev lite bättre. Hjärtat lite större. Kärleken lite starkare. Dagen då du kom till oss.
 
Grattis på 5-årsdagen finaste lilla Vilma! Som vi älskar dig... 

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbara Vilma!! Så lång tid sen jag läste sist, och så hade jag massor av roligt att läsa om er! MAssor av GRATTIS till STORA tjejen idag. Förstår att det är en stor dag idag <3

Massor av kramar från oss alla fyra! Kanske kan ses snart??