onsdag, november 14, 2012

Nu kör vi...

Minsann tror jag att hostbacillen bara var just det, en hostbacill! Ingen feber, ingen snuva och jag siktar på en frisk torsdag i morgon! Klockan åtta ska jag vara med Vilma på 5-årskontroll på BVC. Inte klokt, hennes sista besök där sen sker överlämning till SKOLAN. Helt galet...

Och sen väntar kort arbetsdag då jag ju slutar 14 på tordagar. Sånt här tycker jag är så svårt. Tänk om någon tycker att jag "borde" jobba heldag i morgon eller jobba fredagen i stället, nu när jag vabbat två dagar och sen varit hemma själv idag. Men det är ju inte riktigt så enkelt när man jobbar deltid. Då jobbar jag heldagar mån-ons och sen går jag vid 14 på torsdagar och är ledig fredagar... Och i morgon dansar Vilma efter hämtning så det är inte bara att kasta om. Hmm... får hoppas att det bara är jag som tänker i dessa banor. Måste sluta med att vara så besatt av att vara alla till lags. Ibland blir det onödigt jobbigt :/

Vi är så grymt laddade för nästa kalas förresten! Har ikväll planerat ihop med vänner då våra små (eller stora, kanske man ska kalla 7-åringar) ska ha kalas ihop på lördag. En tjej och en kille som ska ha ihop = hela klassen, 24 barn, bjudna. Hoppas nu bara allt går i lås och att vi föräldrar har liiite respekt med oss i alla fall. Skönt är att eftersom killar leker så mycket i grupp så känner vi så gott som alla killar i klassen ganska väl och det är förhoppningsvis en bra utgångspunkt!

Nu lite klädplock, sen krypa ner i renbäddad säng. Borde vara förbjudet såhär mitt i veckan, det finns ju inget mer ligga-kvar-och-dra-sig-vänligt...

Inga kommentarer: