onsdag, november 14, 2012

Något av det allra roligaste

*host host* Jag ringde precis och avbokade en tid hos optikern och kvinnan på andra sidan fick sig en ordenlig hostattack i örat innan jag fick fram mitt ärende. Det hade hon dock redan hunnit gissa sig till :)

Men - peppar, peppar så tror jag inte att det blir så jättefarligt det här. Jag har faktiskt sovit en stund nu på förmiddagen och när jag vaknade kände jag mig så mycket piggare så förutom hosta, halsskav och en dov huvudvärk så är det ganska bra just nu. Visserligen har jag knaprat Alvedon så kanske är det den som har lurat bort det ömma i kroppen. Jag hoppas det.


Fastnade precis i att kika runt på julkläder och HUR fina var inte dessa klänningar från Polarn o. Pyret?! I mjuk, mysig velour och sådär lagom fina. Kan likaväl se dem med leggings inunder som till finstrumpbyxor och svarta små ballerinisar på julafton. Den som ändå kunde använda barnkläder själv... Vissa perioder finns det ju så mycket fint att man knappt kan hejda sig och just nu behöver jag inte heller det då de för tillfället växer så det knakar. Och som jag älskar att frossa i detta!

Eftersom det alltid är så mycket som händer i december med glöggkalas och firanden av alla de slag tycker jag det är både bra och praktiskt (ja, ni hör - ett måste) att i alla fall ha två uppsättningar finkläder till barnen. En omgång handlade jag redan förra veckan och det måste jag visa bilder på sen. Kanske det finaste någonsin...

Sen blir det garanterat en sådan här klänning till Vilma som ju älskar att klä sig i just det -klänning. Frågan är bara vilken färg det blir. Röd eller grön, vad tycker ni? Hon ska såklart få välja själv men jag tror att jag redan har en favorit...

Inga kommentarer: