onsdag, januari 09, 2013

Feberhet

Äsch då. Huttrar och är toktoktokvarm omvartannat. För ont överallt för att sova och för trött för att egentligen göra något annat heller. Vet ni, i dag har jag gjort något riktigt tokigt. Något jag själv tycker illa om när andra gör. Jobbat med feber. Förutom en uppenbar smittorisk är det säkert inte det snällaste mot kroppen men det var en så viktig dag i dag som jag helt enkelt inte kunde missa. Och trots allt är jag glad att jag åkte dit, om än något tystare än vanligt och med dimmig blick. Men med ett jämnt intag av febernedsättande höll jag ut och sen var det bara hem och... inte vila eftersom Erik skulle jobba i kväll och vi möttes i dörren. Min hjälte hade dock hunnit duscha hela barnaskaran och fixat mat och förklarat för dem att mamma var sjuk så det var en ovanligt mysiga små som satt tätt, tätt intill och kollade film i soffan innan läggdags!

Sen blev Vilma plötsligt helt otröstligt ledsen när vi hade borstat tänderna. Sådär ledsen att hon inte kunde prata och knappt fick luft men så förstod vi andra till sist att hon saknade pappa... Lilla skruttan. Och när hon fick ringa honom på jobbet brast det totalt men nu snusar hon sött i hans säng och har blivit lovad pussar när han kommer hem.

Vi hade ju en killbacill i huset under jullovet som bestod av rätt ordentliga förkylningar för alla familjens killar men vi tjejer klarade oss. Tills jag var på väg in till jobbet i måndags. DÅ kom första hosten och den har sedan bitit i. I går kväll kände jag mig konstigt öm i kroppen och i morse när jag vaknade visade termometern alltså på 38,9... Jag ska ärligt erkänna att jag för ett antal år sedan knappt hade kommit ur sängen med den temperaturen i kroppen men småbarnsåren har härdat en. Det funkar ju liksom oftast inte att vara sjuk nuförtiden även om jag lika ärligt ska erkänna att det hade känts både naturligt och skönt att kunna lägga sig nu och sen få ligga i sängen hur länge man ville. I morgon är dock en tidig sådan och Filip ska lämnas 6.55 för att hinna i tid till frukosten, så... hoppas natten gör underverk. Ska försöka hålla en tumme för det medan jag sover effektivt i några timmar!

2 kommentarer:

anna e sa...

Ååå..inte vara sjuk!! hoppas du mår bättre idag! Många krama Anna

Anonym sa...

Krya på dig!!!! kram Viktoria