söndag, maj 19, 2013

Soft söndag

(Nya sommarsandaler, självvalda = någon som är nöjd!)

Det blev en brokig helg här som dock avslutades med en riktigt soft och mysig söndag. Sådana dagar gillas skarpt och faktiskt får vi nog tacka det icke fina vädret för att det blev extra lugnt i dag. Självklart väljer jag hellre den underbara värme vi har haft på slutet men med tanke på hur sliten hela jag är så tror jag regnet gjorde lite gott, inte bara på allt det gröna därute utan även på mamman här inne :)

I går morse ringde min pappa. Stackars, stackars som ännu en gång hade fått åka ambulans i fredags kväll och nu har ännu en sjukdom att bära på. Livet är sannerligen inte rättvist alltid. Hans lista över krämpor är så lång att många nog inte skulle tro den var sann men tyvärr är den det. Sent på kvällen fick de dock komma hem igen vilket såklart var skönt och i går morse ryckte jag och Vilma ut och lyxshoppade en massa goda grejer till dem och överraskade med. Inget man blir friskare av såklart men de blev helt klart väldigt glada! Sen hängde vi med dem ett tag innan vi shoppade födelsedagspresent åt Vilmas "kompissyster" som är nya ordet här för helgen!

Därefter hem och stupandes i soffan, så trött, så trött. Efterlängtad kväll med vänner fick ställas in mitt i allt men som tur är kommer fler helger - snart - och då får vi se det som att vi kan umgås ännu mer när vi inte har en melodifestival att titta på samtidigt.

(Ni skulle sett Vilma här - så grymt nöjd med paketen, kortet och kuvertet att hon prydligt placerade allt på sitt skrivbord och frågade om hon fick låna kameran... undrar just vem hon brås på ;) )

Morgonen i dag inleddes med jordgubbsfrukost och därefter paketinslagning till Vinterlilja, Vilmas - förlåt jag menar Tingelings - kompissyster. Rörigt? Se här så förstår ni vad jag menar :) I dag var stora kalasdagen och här skrevs kort och lackades naglar i alla regnbågens färger... Medan lilldamen sen var på kalas passade jag och killarna på att baka årets första rabarberpaj och så däremellan lek och lite tvätt medan Erik tävlade mot de tunga regnmolnen och vann. Gräset hann precis klippas klart innan först regndroppen föll. Och då passade tokstollarna här på att gå ut och spela fotboll - i ösregn - medan fika fixades klart inne i värmen.


Nu lite för spännande hockeyfinal medan jag sitter här och knapprar... Hoppas på att vakna pigg och kry i morgon bitti. Helst utan huvudvärken, som blivit en alltför påträngande bekant på sistone...

Inga kommentarer: