tisdag, juli 30, 2013

Sommarlovet, del 2

Den där jobbveckan, den rusade mycket riktigt förbi. Så pass snabbt att jag alldeles kom av mig härinne. Det är faktiskt ett riktigt bra koncept att hoppa in och jobba just en vecka. Det är ju så kort tid att man kan börja räkna ner direkt och till på köpet får man uppleva den grymma känslan av att gå på semester en gång till! DET är lyxigt!

Eftersom helgen som var kändes regnig och grå passade vi på att fixa lite härhemma. Det är så skönt när man kan göra det i det tempo man känner för och när man när som helst kan bryta för något som känns roligare.

Vi fixade bland annat i ordning Alvins bakåtvända bilstol och vår älskade dubbelvagn som nu stått där oanvänd i snudd på ett år, och la ut dem på Blocket. Det kändes i hjärtat att fota och lägga ut just vagnen som är förknippad med så otroligt mycket minnen och jag ville absolut inte vara med och se den försvinna in i en annan bil - till ett annat hem, så den biten fick Erik sköta. Blocket var dock som vanligt bra. På några timmar var de borta ur vårt garage och vi några tusenlappar rikare! Så nu är det bara att sätta tänderna i projekt städa garage innan det fylls igen... Någon som vet vart man hittar den inspirationen? Inte jag i alla fall och inte Erik heller ;) Dock vet vi vad vi ska hitta på för de intjänade pengarna. Vi ska i väg på en liten tripp igen men delar av den är hemlig så jag väntar med att berätta eftersom jag vet att Filip tittar in här ibland - och läser :)


Nu ska vi göra just det man ska när man precis har gått på semester - igen. Vi njuter av den åskiga och regniga tisdagskvällen och sätter på en film fast klockan är tio. Lite vin och ostbågar på det så blir man ännu mer veckovill!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så härligt det låter Anna. Ta vara på livet och varandra och njut så mycket ni bara kan. Tyvärr kan det ändra sig när man minst anar.
Kram Erica

Anna sa...

En extra stor kram till dig i kväll fina Erica! Tänker så på dig...