onsdag, augusti 21, 2013

I farten...

Jobba, jobba, jobba - har det nu blivit i dagarna två och det har både gått och känts riktigt bra faktiskt! Det känns som att alla man pratar med är så nöjda efter den fina sommar vi har haft att det nu är naturligt att hösten väntar bakom knuten.

Jag är så tacksam för att jag har världens bästa jobb där jag trivs så bra man kan. Varje dag betyder utmaningar och nya frågor, möten med alla typer av människor och möjligheten att göra dem nöjda. Så otroligt inspirerande och jag känner verkligen att jag har hamnat rätt!
Efter en lång, härlig ledighet när man vant sig vid att hela tiden vara nära sina små känns det ju dessutom extra värdefullt att göra något meningsfullt när jag nu inte får träffa dem lika mycket...

I samma stund som allting drar igång, börjar också tider bokas och almanackan sakta men säkert fyllas igen, inte sant? Men jag tror vi är redo för det... Ska dock försöka prioritera och bli bättre på att säga nej ibland för några gånger de senaste åren har det ju blivit lite för mycket och där vill jag inte hamna igen.
För det allra, allra viktigaste - det som betyder mest. Det är de på bilden. De går före allt och det är de jag alldeles strax är hemma hos efter en skumpig bussfärd hem. Urk, nästan illamående dessutom när jag nu suttit med näsan i telefonen hela vägen...

Bilden får också symbolisera rubriken - i farten. Den är knäppt på Ikea i Kungens kurva för några veckor sedan, i farten ner till nästa våning och Vilma har precis skrikit "SLÄPP!!!" till Erik! Hmm, lite dåligt omdöme än så länge kanske ;)

Inga kommentarer: