måndag, augusti 19, 2013

Nu kör vi!

Äntligen är det dags! Som vi har längtat och drömt och fantiserat om ett nytt nerebadrum... Och nu är det närmare än någonsin.
Vi har liksom gjort vårt nu. Våndats över alla val. Velat fram och tillbaka över vissa delar. Inte velat alls över andra. Hela tiden haft en tanke men så vet ni hur det är, man stöter på problem med mått och allt vad det nu kan vara och så får man tänka om. Det gamla är rivet, som ni ser, och nu väntar vi bara på att de som ska göra resten plingar på dörren om sju timmar. Sju timmar! Och som vanligt sitter jag här i stället för att sova men tänkte att jag ju nu måste dokumentera detta äventyr.

Så här får ni för första gången se en bild på det gamla för fyra dagar sedan - och på hur det ser ut nu!

Vi säger adjö till grårosaspräckligt, blankt, tidigt 90-talskakel. Till iiiskallt golv som med sin glatta yta har gjort mig tokig då en enda tappad ögonfrans har synts på det. Till läskig, gammal toastol. Till halvtrasig blandare i handfatet som titt som tätt överraskat med en liten dusch. Och sist men inte minst, snarare tyngst - till det eländiga duschåbäket. Som dessutom har hämnats på oss i sommar genom en duschdörr som plötsligt en kväll gick sönder och sen har gjort det flera gånger i veckan. Första gången det hände kände jag att jag nog såg rätt överraskad ut. Det var en kväll då Erik var ute och målade och barnen precis hade somnat. Jag skuttade in i duschen, stängde dörren och... fick den i handen, eller typ över mig. Skittung var den och jag ropade på Erik som förstås inte kunde höra mig. Efter en stund insåg jag att något måste göras så på något vis lyckades jag baxa upp den och hänga den på plats. Detta har vi nu båda blivit mycket skickliga på under veckorna som gått sedan den där kvällen!

Men som snällaste Filip sa: "Fast det har ju ändå gjort ett bra jobb det där badrummet så vi får tacka det också" :) Lilla gubben! Han sa också att han skulle sakna... men så kom han inte på något så jag tror han tycker det här är spännande han med.

Sa jag förresten att vi säger adjö till den trasiga lampan över spegeln också? Tack och adjö!

1 kommentar:

Anna sa...

Va kul! spännande att se hur fint det blir efter sen. Är du fortfarande ledig på fredagar? Det vore väldigt kul om vi kunde få ihop en fredag, jag kan ta med mina tjejer på en Habotur.
Kram