lördag, augusti 17, 2013

New season...

Nej, jag törs inte skriva ordet HÖST i rubriken för där är vi ju inte riktigt än, men på god väg. Känns verkligen helt okej på alla vis. Älskar sommaren och med tanke på vilken sommar vi har haft i år med så många soliga, varma dagar så verkar de flesta man pratar med vara nöjda och belåtna. Sen behöver ju inte höstrusket komma direkt men de där lite svalare dagarna med hög, klar luft och strålande sol. De tillhör de bästa på hela året tycker jag.

Mysigt är det då att ha en massa fina och sköna höstkläder att krypa in i och nyfiken som jag är så har jag smygkikat i flera veckor redan. Mest till barnen, eller rättare sagt, typ bara till dem för det ÄR ju så roligt! Och nu väntar en av två perioder på året då jag rensar, provar, sorterar, skänker, säljer och köper i en enda röra. Det brukar vara både roligt och lönsamt och är ju högst självvalt. Just mixen av återanvändning, välgörenhet och att tjäna en slant känns dessutom helt rätt och brukar oftast finansiera det mesta höstnya till barnen.

Rensningen av alla tre garderober är gjord nu i veckan och vi slog rekord i Filips. På en helt fylld stång med hängande långärmströjor återstår nu fem. FEM! Han har aldrig haft så få kläder i sin garderob men så har han också växt ännu en bit denna sommar. Lillebror har ju en hel massa fint att ärva från storebror men känner jag mig själv rätt så kan jag ändå inte låta bli att spana in höstnyheter även till honom.

Ännu en som har växt på längden i sommar är Vilma vars ben har dragit iväg och blivit långa och smala. Ett par av hennes nya byxor ser ni här... Blommiga jeansleggings från Name It. Grymt snygga och de invigdes i går efter att ha legat i garderoben kanske en månad, för ja. Jag erkänner att jag smygshoppade lite höstnytt redan när sommaren var som finast!

Nu väntar myskväll med Erik i soffan. Film och godis känns väldigt lockande och vi firar att badrumsrivningen är helt avklarad, att allt skräp är bortkört och att allt damm som hamnade lite överallt i huset vid rivningen också är borta. Det är just sådant som skänker ro i min själ :)

Inga kommentarer: