tisdag, januari 07, 2014

Underbara jul!

Som traditionen oftast bjuder känner jag mig inte riktigt klar med julen förrän bilder har gåtts igenom och somliga av dem har fått hamna här. Att det redan är två veckor sedan julafton kan jag inte riktigt förstå men jag kan lova att vi har fyllt varenda dag sedan dess med så mycket kul att man egentligen allra helst bara vill stoppa tiden nu. Familjedagar när de är som bäst!
 
Det är inte heller i år de bästa bilderna jag väljer att visa (verkligen inte, kolla in julgransbilden med barnhögen framför ;) ). Men de är viktiga var och en på sitt sätt så här kommer de. Mörka och ljusa. Skarpa och suddiga. Men direkt från verkligheten och ack så viktiga minnen
 Barnen vid granen och julaftonsefterrätten.
Överst: Alvins pyssel och stora stolthet som självklart förtjänar en plats här. Snögubben, granen och tomten. Det vita, det gröna och det röda. Ljuvlig, tycker den inte alls partiska mamman :).
Nederst: Spår av gårdagens julgransplundring då smällkarameller slets upp i ett rödgulgrönt virrvarr!
Vilmas glittergran! Vissa konstverk blir helt enkelt lite mer speciella än andra. Som den här glittergranen som skapades redan i november. Jag tycker, att om man sitter med en och samma teckning i fyra timmar, då ska den minsann få sin plats i en ram! Den ska egentligen ses i verkligheten då den innehåller säkert fyra olika lager med glitter, omsorgsfullt ditlimmat. Själva skapandeproceduren slutade med att ett tomt ritpapper råkade hamna över denna teckning just då den låg på tork, därav den lite suddiga högersidan som ju sedan faktiskt blev det som gjorde teckningen ännu finare tyckte vi!
 Två älskade profiler.
Vårt pepparkakshus som har förgyllt köket hela december men som i dag föll offer för tre små hammare och gottesugna barn...
Får jag lov att presentera vår nya och högt älskade familjemedlem - apan Bumling. Självklart döpt efter julkalendern som var storfavorit hos oss alla. Familjen Hedenhös Bumling föddes ju till sist på julafton, liksom Alvins apa :)

Nyårsafton. Gå-bort-presenter och killarnas fintröjor!
Favoritblomman med favoritdoften.

Inga kommentarer: