fredag, september 07, 2007

Höstnytt från Mairo

ÄNTLIGEN har jag hittat tyget för Filips rum! Ha-begäret blir nästan övermäktigt när jag ser tyget Elephant, som är en av Mairos höstnyheter. Gulligt barnsligt men inte plåttrigt, fina färger som är snygga att kombinera och ett retrorätt mönster som påminner om min egen barndoms gula påslakan med vita elefanter.

Även tyget Strössel tilltalar. Otroligt snyggt i kombination till kudden med elefanter men färgkombinationen skulle skära sig till de röda detaljerna i Filips rum så jag nöjer mig med Elephant, det räcker mer än väl. Tyvärr har jag inte sett tyget i butik i stan ännu men så fort jag gör det så slår jag till. De bruna och gröna elefanterna står högst på önskelistan och i mitt huvud ser jag redan påslakan, kuddar och en tygtavla på plats i Filips rum… Tänk, att ett tyg kan göra en så glad!



Bilder: mairo.se

1 kommentar:

Åsa sa...

Hade oxå påslakan med gula elefanter på när jag var liten. Nostalgi så det förslår.