lördag, september 01, 2007

New sweet shoes

Filips fötter kommer troligtvis att växa hastigt och lustigt framöver och plötsligt en dag är de vanliga skorna för små. Visst är det då bra att ligga steget före och redan ha några par i storleken större som står och väntar? Jag har blivit något av en expert på att hitta anledningar, förklaringar och saker att fira när jag handlar till Filip. I våras fanns det gott om goda skäl – jag började jobba (tråkigt av mig tyckte säkert Filip och jag var då tvungen att köpa tröstpresent), sen var det påsk och efter det avlöpte två av hans namnsdagar tätt efter varann. Nu i början av höstkanten är det svårare att hitta anledningar. En nog så god är väl i och för sig att han har börjat dagis. Då MÅSTE han ju ha lite nytt. Och sen kan man alltid fira att vi är lediga på fredagar, för att inte tala om när jag snart fyller år – då måste ju Filip också få ett paket. Och sen kommer ju hans egen födelsedag…och jul…Vilken tur jag har som får köpa så många presenter till honom!

Världens bästa mormor och morfar gav i alla fall dessa underbara höstskor till Filip häromdagen. Nästan lite engelska i stilen med de brungråa tonerna och sitt tweedmönster… Inget för dagis men perfekta som omväxling på helger och besök i stan. Nu blir jag bra sugen på att komplettera med en ”gubbkeps” i samma färger, eller varför inte den såå tuffa bruna mössan med skärm från Knuckleheads. Med skärmen bak eller åt sidan känns det som något för Filip (som inte uppskattar keps på det ”rätta” hållet. Tar då bestämt av den och sätter den på tvären i stället). Tänk, att det ska vara så kul med barnkläder…

Förresten - för er pojkmammor - fanns det ett enormt utbud av pojkskor när jag var på Din Sko i veckan. Med enormt så menar jag tre par som var riktigt, riktigt fina. Det hör inte till vanligheten att man hittar så många snygga killskor på en gång. Alltför ofta är de hyllorna glesa och innehållet trist men för hösten såg det ovanligt bra ut - hoppas, hoppas klädfronten går i samma riktning!

Bilder: skor privat och mössa från Babyshop

Inga kommentarer: