tisdag, september 25, 2007

VAB

I dag är det VårdAvBarn-premiär här hemma. Jag är lite förvånad över att Filip hunnit gå fem veckor på dagis utan att bli sjuk men förr eller senare kommer det väl för alla. Småförkyld har han visserligen varit ett tag men sluppit feber. Inte heller nu är han jättedålig – men trött… Han vaknade vid halv ett i natt och började hosta. Och han hostade, och hostade och hostade. Vid halv fyra somnade vi om. Då hade vi bestämt att jag skulle vara hemma med honom i dag och det var nog tur. Redan vid åtta i morse sa han ”Ilip tött, mamma bääa” (Filip trött, mamma bära), och så brukar det inte låta. Sen har han varit så där extramysig hela förmiddagen och jag har njutit av att ha en stillsam och kramig liten kille intill mig.

Nu sover han djupt och jag hoppas han hinner ta igen en del av den förlorade nattsömnen så han när han vaknar är ivrig att fortsätta det påbörjade legobygget av olika köksmaskiner. Liten spis står nog förresten högst på önskelistan inför födelsedagen. Filip är sedan en tid tillbaka kung i köket och vispandet i kastruller, serverandet av "kasse" (kaffe) och diskandet från pallen vet inga gränser. Men spisen får som sagt vänta lite. Tills dess roar vi oss med att bygga brödrostar och elvispar av lego. För den icke-insatte krävs dock en rejäl dos fantasi för att se vad mamma Anna skapat :)

Inga kommentarer: