fredag, oktober 12, 2007

Lucky day – med snöpligt avslut



I går morse pep jag iväg ett mail till Erik från jobbet där jag i ett sammanhang skrev ”lucky day”. Kom då plötsligt att tänka på låten med Frida Snell från filmen ”Känd från TV”, och var tvungen att leta fram den när vi kom hem. Tycker den är riktigt bra. Så gör även Filip som gungade loss ordentligt efter en stunds lyssnande. Filip ja, orsaken till att dagen i går fick ett snöpligt avslut. Inte Filip själv men hans hår… Alla ni som tycker att mina dramatiska hårberättelser börjar bli för mycket gör nog bäst i att sluta läsa här. Ni andra, som vill höra en hårresande rysare såhär på fredagseftermiddagen – ombedes läsa vidare :)

Antingen är den här stans frisörer (nu menar jag inte att generalisera, läs istället ”en del av den här stans frisörer”) trögfattade eller så är jag extremt otydlig. Om jag säger såhär: ”Toppa bara det allra yttersta och ta pyttepyttelite på luggen för den växer så långsamt”, är det då lätt att tolka det som: ”klipp gärna upp håret en hel del, kapa av luggen minst tre centimeter och glöm för allt i världen inte att få bort de där söta lockarna i nacken. Det får du nog om du klipper sisådär en…5 centimeter kanske…”?

GRRR. Vi sa ju klart och tydligt att vi inte var redo att klippa Filip till ”stor pojke” ännu utan att vi ville ha kvar vår lille hårtjorvige filur ett tag till. Filip ÄR ju liksom den där blonda kalufsen med rak lite spretig lugg och ett riktigt tjorv där bak med enstaka lockar som sticker ut åt höger och vänster och guppar upp och ner när han springer och det är så jag vill att han ska se ut. Inte en rakt avklippt lugg och en perfekt frisyr… Fy, vad lack jag var när vi kom hem. Till och med Erik som kanske inte är fullt så känslig som mig när det gäller hår, tyckte det var för kort (en bra måttstock för att kolla mig själv om jag överreagerat!) Så nu kommer inte Filip behöva sätta sin fot hos en frisör på minst ett år lovade jag mig själv i går. Får se om jag kan hålla det. Han kommer nog blir en sådan där liten kille som inte har typiskt pojksnagg utan lite längre längder långt upp i åren för nu är jag ordentligt avskräckt.

Hmm. B-vitamin är ju bra för att skynda på hårväxandet. Undrar just om det finns AD-droppar med extra tillskott av vitamin B? ADB-droppar ;) Nej, vi får nog köra på extra mycket banan i stället och hoppas det växer så det knakar.

Inga kommentarer: