tisdag, oktober 30, 2007

Tema Djur – Apor

Apan tillhör de absoluta favoritdjuren om lilleman får välja. Kanske har vi till viss del påverkat honom eftersom Isas glada motiv ”Apan och jag” nu länge suttit på en av hans väggar och plirat mot honom.



Ramlade tidigare i dag in på Poppilopps hemsida och hittade där bland mycket annat fint dessa ursöta bruna apkrokar att hänga på dörren eller annan kant. Faktum är att de skulle passa förträffligt i Filips rum och dessutom behövs något att hänga saker på, så mycket troligt är att tomten i år bär med sig ett 3-pack i sin säck.


Och så heldräkten från Ida T, vars glada kläder kan pigga upp vem som helst. Just denna är en oslagbar kombination eftersom det är just apor som klänger på det finfina bruna tyget. Och det är inte bara mamma som gillar den. Filip väljer den alltid först om han ska välja pyjamas och den är även ett pålitligt mysplagg under hemmadagar som dessa som inlett denna vecka. (Om ni undrar över halsbandet så är det inte jag som tvingar honom att ha det :) Nej, Filip har fått det av en tjej på dagis och har i stort sett bott i det sedan dess. Vi tror han är bra förtjust i både tjejen och halsbandet!)

3 kommentarer:

Snäckan sa...

Så söta lille Filip är kär. Hur sött är inte det?? Roliga apkrokar ;-)

Anonym sa...

Fina apor! Kläderna gillade jag speciellt!
Vad spännande att du också har en temavecka denna veckan!
Jag såg det inte förrän nu. Nu måste jag kika tillbaka på dina tidigare teman. Ha det bra.

Anna sa...

snäckan - Hihi, ja visst är det! Hon heter Nora och är 3 år. Stora damen ju :) De sitter bredvid varann vid matbordet, leker tydligen en del ihop och häromdagen hade de lekt frisör - i en halvtimme! Filip hade suttit blickstilla i en stol och sagt "klipp klipp" medan Nora sprutat ner hela honom med vatten. Kanske var halsbandet en muta efter det... Hoppas allt är bra med er! Kram!

nilla - Ja, visst är det något visst med apor?! Temaveckor är kul tycker jag - både att göra egna och följa andras. Ett bra sätt att vara en flitig bloggerska ibland också :) Nu ska jag kika på vad du har lagt ut för spännande idag...