onsdag, oktober 31, 2007

Tema Djur – Höstnytt från Esska

För en mamma som gillar att matcha är Esskas tuttar ovärderliga. Det kommer ofta nya skojiga färger. Sist vi var och handlade så kände jag på mig hur någon försökte få min uppmärksamhet. Aha, hyllan med alla nappar och nappflaskor! Vek genast in på den gången och minsann – där hängde ju dessa tre guldkorn, i ett och samma paket dessutom. Brun tutte med igelkott har visserligen förekommit en längre tid i Filips mun men denna gick i en lite höstigare och mörkare färg. Och hur fin är inte den gula med giraffen? Filips favvo blev dock omedelbums den röda. Med vovven.

Vi har på tal om detta ämne kommit fram till att tuttavvänjningsprocessen nog får vänta ett litet tag nu. Känns som att det är en onödig grej att blanda in när bebisen snart anländer. Tur kanske förresten att jag lägger in en bild till detta inlägg så att alla förstår vad jag skriver om. När Erik var i Stockholm förra veckan och skulle köpa mininappar till bebisen och då frågade efter ”Lundmyrtuttar” så tittade tjejen bakom kassan totalt oförstående på honom och frågade vad han menade. Tänk att det alltid är lika kul med språket. Något som är så självklart för oss är rena grekiskan för någon annan och säkert många gånger tvärtom. Jag vet att ordet tutte kan ha flera betydelser men i detta fall handlar det alltså om NAPPAR och inget annat :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ahhhh så himla fina!!!
Ska dock inte köpa nya mer tror jag för Emilia ska ge sina nappar till tomten sen ;-)

Anna sa...

Ja, visst är de! Åhh, det låter klokt av Emilia tycker jag - ska bli spännande att följa :)