lördag, oktober 06, 2007

”Teve önner – annan teve”

Hur svårt kan det vara egentligen? Det är väl bara att åka till stan, hämta en teve och betala den verkar yngsta familjemedlemmen tycka där han vankar av och an med rynkad panna och ojar sig framför platsen där teven har stått samtidigt som han muttrar ”teve önner, annan teve”.

Fem i åtta i går kväll – ni såg tiden va? FEM I ÅTTA, alltså fem minuter innan Idol-premiären, satte Erik på teven. Kolsvart. Men ljudet var bra så visserligen hade vi ju kunnat lyssna oss igenom Idol men det blir ju inte riktigt detsamma. Det har legat i luften ett tag nu, senaste veckan har den varit konstig några gånger just då vi satt på den men den har kommit igång. I går förvarnade den till och med på morgonen, innan den så la av helt lite senare. Det blir ett lurigt läge eftersom vi ironiskt nog har tänkt köpa ny teve – i slutet av den här månaden! Så mycket bättre tajming går väl egentligen inte att få, förutom att man (läs Erik) gärna hade haft tiden fram till dess på sig att bestämma vilken vi ska köpa. Nu kommer nog i stället helgens tevetid att tillbringas framför datorn i hopp om att med hjälp av all fakta som där går att finna hitta just teven som ska få flytta hem till oss. Erik, ja. I det här fallet har han helt fria händer. Jag lägger inte näsan i blöt överhuvudtaget, jag är på detta område totalt okunnig och tycker bara det ska bli kul att byta bort den stora svarta klumpedunsen som i teveapparaters värld nu började få lite för många år på nacken. Jag vet ju själv hur lycklig jag kan bli när jag letar nya gardiner och så slutligen hittar de där perfekta. Erik tycker nog egentligen att det är rätt skoj men nu blev det ju i stället ett stressmoment. Hade det gått som planerat så hade ju den gamla teven fått stå på sin plats och fungera ända tills den nya anlände. Nu är vi i stället plötsligt tevelösa då den lilla extrateven som stått och samlat damm i ett förråd inte heller hade vett att fungera när vi testade med den…

Så nu är de största frågorna här i huset plasma eller LCD, Panasonic eller Samsung, 40 eller 42 tum. Jag återkommer säkerligen i frågan. I kväll blir det nog en film på datorn. Kanske också lite tid för mer bloggande :)

3 kommentarer:

Åsa sa...

Panasonic säger jag. Om ni vill att den ska hålla alltså. Själv längtar jag tills vår Panasonic går sönder, den är FJORTON år gammal. Men den hänger i.

Anna sa...

Hihi, 14 år! Det var som tusan. Vår gamla var faktiskt "bara" åtta. Tyvärr har jag inget universalknep för hur man får en teve att gå sönder, annars hade jag gärna delat med mig ;)

Anonym sa...

Det handlar inte om märke. Kontrollera beteckning på tvn detta anger kvalle på panelen vilket innebär hur bra den är. Oftast är det så här: Ju dyrare desto bättre... BMW eller SKODA