fredag, november 02, 2007

Tema Djur – Ugglespaning

Det verkar som att ugglan har kommit för att stanna. Jag läste i slutet av sommaren i en tidning att döskalletrenden så sakteliga var på väg att dö ut och att istället ugglefiguren var på stark frammarsch i barnens kläd- och inredningsvärld. Döskallarna tog mig aldrig med storm. Även om de flesta ser glada och snälla ut skulle det bära mig emot att dra på Filip värsta läskiga döskalletröjan. Nej, tacka vet jag ugglor. Kloka, fina och härligt barnsliga. Passar ju perfekt på våra små.

Lindex har hakat på trenden och i höst haft alldeles underbara bebiskläder. Deras ugglor är ju bara så söta och de båda plyschbyxorna på bilden ligger redan prydligt hopvikta i garderoben här bredvid. Så gör även
gosiga, bruna overallen och jag skulle tro det blir något mer plagg när vi vet vilken sort som gömmer sig därinne.

Och så allas vår kära Isa. Ha-begäret blir mig nästan övermäktigt när jag ser hennes ”matkollektion” för barn… För att inte tala om resten av porslinskollektionen som hon designat mönstren för åt More Of Scandinavia. Den tjejen kommer bli stor, tro mig! Jag såg vuxenporslinet ”live” i en butik förra helgen och det var verkligen HUR snyggt som helst. Temuggarna kommer ligga högt upp på min önskelista till jul.

Ett inlägg som egentligen bara skulle bli bilder blev som vanligt lite till och som den nattuggla jag inte är säger jag nu halvsnarkandes go´natt :)




Bilderna är lånade från inreda.com och Lindex

1 kommentar:

Isabelle sa...

Åh gulliga söta snälla du :) Mina ugglor stormtrivs här på din blogg.