torsdag, januari 17, 2008

Med hjärtat på rätta stället

För en Polarn o Pyret-älskande mamma som jag slog shoppinghjärtat trippelvolter när jag på deras hemsida nyss fann denna vårnyhet – med hjärtat på rätta stället. Och så insåg jag samtidigt att jag ju nu faktiskt kan gå raka vägen in på PO.P och köpa den. Till lilla Vilma. Jag har inte riktigt förstått ännu att alla världens klänningar bara ligger och väntar på att få hängas i lilltjejens garderob ;)

”Det kommer bli dyrare om vi får en tjej”, konstaterade Erik med glimten i ögat någon gång i somras då vi strosade på Stockholms gator och jag trånade flämtandes i mest varje affär efter alla snygga/söta/tuffa barnkläder. Och ja älskling, du hade rätt. Det KOMMER bli dyrare för visst måste en liten tjej ha en hel del typiska tjejplagg, typ tunikor, klänningar, kjolar…

Jag blir nästan yr bara jag tänker på allt fint som finns. Och att dessutom pojkkläderna den senaste tiden gått mot en mindre blå och mer varierad och mycket färggladare skala med orange, gult, grönt, brunt (ja, brunt är faktiskt färgen som gör mig gladast ;) gör att vårens klädinköp troligen kommer bli många…


Bild: PO.P

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhhhh, så fin. Killar kan väl också ha förklädesklänning???