fredag, februari 08, 2008

♥ Hjärtetema ♥ – Hemtrevnad

På rad står dessa stilrena hjärtan med röda konturer. Tyget heter FIALENA, är skapat av formgivaren Anna Svanfeldt och finns att köpa på Ikea för 49 kronor/meter.


Jag har inte sett det i verkligheten ännu men såvida det inte har den typiska ”Ikearöda” tonen som går lite för mycket åt orange för min smak så ser jag framför mig nya kökshanddukar i mönstret. Vad jag tyvärr inte ser lika tydligt framför mig är hon (jag) som så glatt (läs otåligt och lätt irriterat) sitter framför svärmors rosa symaskin och snabbt och smidigt surrar fram dem. När det kommer till sömnad kan mitt tålamod vara rackarns kort och suckarna snabbt bli alltför tunga. Så kanske en liten tygtavla på nedervåningens utrymme med hjärtat på dörren skulle vara ett bättre alternativ? Finns det hjärterum så… ;)

Inga kommentarer: