torsdag, mars 20, 2008

Glad Påsk!

Dagarna och veckorna rusar i en faslig fart. Knappt hann man plocka bort julsakerna förrän det var dags för kycklingarna att titta fram och därmed hög tid för fjädrarna att inta sina platser i riset. Kan inte fatta att det är skärtorsdagen i dag. Gräsmattan är ju liksom vit och ska tydligare få ett ännu tjockare täcke under de närmaste dagarna. Såhär vintrigt var det minsann inte i julas.

Jag har känt mig som en trött mamma den senaste veckan, därav de glesa livstecknen här. Kanske är det alla sjukveckor som nu, när de är överstökade åtminstone för den här gången, till slut tar ut sin rätt på mig. Nåväl. Fyra dagars härlig ledighet tillsammans hoppas jag gör underverk för den påsmygande tröttheten och vänder den till sprudlande vårpigghet i stället. Kanhända krävs även en hel del påskgodis för detta projekt…

I morgon får vi besök av Filip- och Vilmasugna morföräldrar. Påskafton ska tillbringas hos farmor och farfar och resten av påsken ska vi bara vara hemma och mysa. Förhoppningsvis blir det en lekparksträff med Filips småkompisar, dopplanering och färgval till hallens ommålning också.

En riktigt Glad och God Påsk önskar jag er alla! (Eller som jag skrev på första påskkortet häromdagen, amningsvimsig i huvudet och alltför sent på kvällen – Glad Påsk & Gott Nytt År…)

Kram från mig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

En riktigt glad påsk! Hoppas du får det oerhört mysigt med din fina lilla familj :-). Kram

Pernilla sa...

Glad Påsk! Hoppas du får vila och att ni alla får vara friska. Hålle rtumamrna för att vi ses på tisdag. Kram

Anonym sa...

Glad påsk!!

Isabelle sa...

*fniss* gott nytt år till er med :-) Stora påskkramar från hela familjen Sällström!