tisdag, oktober 21, 2008

Min drömglöggmugg

Jag har gått och blivit toksugen på glögg. Erik fick Blossas förpackning med årgångsglöggar förra hösten men i mitt dåvarande tillstånd fick jag bara lukta ;) Två flaskor är dock sparade så snart ska här smakas. Jag längtar - och ångrar att vi inte köpte två förpackningar förra året!


Såg i dag när jag gick förbi Duka hur de precis packade upp sötaste glöggmuggarna någonsin. Finns i vitt och rött och även som stor mugg. De finns nu på min önskelista till jul. De stora alltså. De små kommer jag nog inte kunna hålla mig från så länge...
(*fniss* ser ni hur rolig rubriken ser ut med alla g, m och ö?! Man kan nästan tro man druckit en mugg eller två av den där glöggen ;) )

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har gått omkring och varit sugen på glögg en månad eller så. Vi brukar också alltid spara en flaska från året innan utifall vi skulle bli alldeles för sugna innan det finns att få tag på ;-)

Fin mugg!

kram

Anonym sa...

Haha! Det såg faktiskt superkul ut. Åh, vi har också sparat en flaska Blossa 07 när jag tänker efter. Jag drack den dock med STOR lust förra året och fick plus på stickan fyra dagar senare, hoppsan ;-) . Kram!

Erica sa...

Jag är ingen stor glöggfantast men muggarna är jättefina! Får nog ta mig en titt nästa gång jag är förbi Duka. Fredrik gillar glögg och vi har faktiskt inga glöggmuggar...

Kram på er!